Füstölgetett |
69.
Még a gőzösök idejében
Az
idő mindig alkalmas jó tettek megtételére.
(Martin L. King)
(Martin L. King)
Az utolsó menetrend szerint vonatot továbbító
gőzmozdony 1984-ben közlekedett.
Azóta csak ritkán ásnak elő a "fűtőház" mélyéről egy-egy gőzmozdonyt, ha nosztalgia vonatot továbbítanak vele.
Persze Budapesten a "füsti"-ben bármikor lehet találni gőzmozdonyt
Amikor még közlekedett néhány egyik-másik vonalon, akkor kezdte csípni az emberek szemét a füst. Régebben eszébe sem jutott senkinek, hogy a gőzmozdonyra panaszkodjon.
Azóta csak ritkán ásnak elő a "fűtőház" mélyéről egy-egy gőzmozdonyt, ha nosztalgia vonatot továbbítanak vele.
Persze Budapesten a "füsti"-ben bármikor lehet találni gőzmozdonyt
Amikor még közlekedett néhány egyik-másik vonalon, akkor kezdte csípni az emberek szemét a füst. Régebben eszébe sem jutott senkinek, hogy a gőzmozdonyra panaszkodjon.
Az 1970-80-as években, személyszállítási
vezetőként a főnököm kezembe nyomott egy levelet: "Oldd meg Ápám!".
A levelet nem is egy utas, hanem a pályaudvar felett átívelő Baross-hídon
közlekedő járókelő írta a Főnöknek, amiben az állt, hogy amikor a Baross-hídon megy át, nagyon zavarja a gőzmozdonyokból a járókelőkre áramló füst.
A levelet nem is egy utas, hanem a pályaudvar felett átívelő Baross-hídon
közlekedő járókelő írta a Főnöknek, amiben az állt, hogy amikor a Baross-hídon megy át, nagyon zavarja a gőzmozdonyokból a járókelőkre áramló füst.
A Baross-híd |
Mit lehet itt tenni?
A gőzmozdonyokat még nem tudjuk lecserélni, mert nincs annyi diesel mozdony,
(a veszprémi és celldömölki vonalakon nincs is felső-vezeték).
A gőzmozdonyokat még nem tudjuk lecserélni, mert nincs annyi diesel mozdony,
(a veszprémi és celldömölki vonalakon nincs is felső-vezeték).
Már a hídon túl jár! |
Legszívesebben a levélírónak javasoltam volna gázmaszkot, vagy legalábbis vizes-zsebkendőt arra az időre, amíg a hídon átmegy.
A főnököm arra intett, nehogy ilyesmit javasoljak a panaszosnak, a problémát nekünk kell megoldani.
Elsősorban nekem.
Ez tényleg füstöl |
Nézegettem a híd alatt füstölgő mozdonyokat és
egyszer csak kipattant az isteni szikra. Egyszerű: a hídra a szél
viszi fel a füstöt. Ezt kell megakadályozni.
A szelet nem tudom szabályozni, de hogy ne fújja a füstöt a híd felé, azt igen.
A szelet nem tudom szabályozni, de hogy ne fújja a füstöt a híd felé, azt igen.
Van nekünk egy "Parancskönyv"-ünk,
ami arra szolgál, hogy abban hozzuk a dolgozók tudomására a halasztást nem tűrő
rendeleteket.
Másnap már olvashatták és aláírásukkal nyugtázhatták az érdekeltek, hogy:
Másnap már olvashatták és aláírásukkal nyugtázhatták az érdekeltek, hogy:
"A Baross-híd közelében
a gőzmozdonyok a szélirány figyelembevételével tartózkodhatnak.
A mozdonyt úgy kell beállítani, hogy a szél a füstöt ne a hídra, hanem
ellenkező irányba vigye."
Aláírás ( persze a főnök)
A mozdonyt úgy kell beállítani, hogy a szél a füstöt ne a hídra, hanem
ellenkező irányba vigye."
Aláírás ( persze a főnök)
A főnöknek
tetszett a megoldás és alá is írta.
A levelet is amiben az intézkedésről a panaszost tájékoztattam.
Valószínű meg volt vele elégedve, mert többet nem írt.
A szélirányt a rendeletnek megfelelően figyelő kocsi-rendezők már nem fogadták nagy
lelkesedéssel a szerintük hülye ötletemet, mert ha megfordult a szél, szaladhattak a mozdonyt a híd másik oldalára állítani.
A rendelet rövidesen okafogyottá vált, ugyanis a gőzmozdonyokat kivonták a forgalomból
A levelet is amiben az intézkedésről a panaszost tájékoztattam.
Valószínű meg volt vele elégedve, mert többet nem írt.
A szélirányt a rendeletnek megfelelően figyelő kocsi-rendezők már nem fogadták nagy
lelkesedéssel a szerintük hülye ötletemet, mert ha megfordult a szél, szaladhattak a mozdonyt a híd másik oldalára állítani.
A rendelet rövidesen okafogyottá vált, ugyanis a gőzmozdonyokat kivonták a forgalomból
Már keresgélni kellene gőzöst a híd alá |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése