A vezérigazgató |
A tanműhely avatása
Már
egy fél éve ment a tanítás, amikor nagy
sürgölődés támadt a Tanműhelyben.
Lépten-nyomon jöttek a látogatók a BGOK-ból, az Iskolából, az Iparkamarából.
Lépten-nyomon jöttek a látogatók a BGOK-ból, az Iskolából, az Iparkamarából.
Átnézték
a Tanműhely felszerelését, az oktatási eszközök működését, a berendezések
elhelyezését.
Néhány módosítás és mindenkinek megfelelt minden.
Az Iparkamara kiváló minősítést adott az oktatási intézménynek.
A felhajtás oka, hogy február 22-re tűzték ki a Tanműhely avatását. 2001-ben.
Amilyen csendben elkezdődött a tanév, azt hittem, hogy az égvilágon senki nem tud rólunk.
Rosszul tudtam.
Ezt bizonyítja, hogy kik voltak a Tanműhely avatóünnepségén.
Mivel vasutas vagyok és az iskola is vasutasokat volt hívatott képezni, először a vasút képviselőit említem.
Néhány módosítás és mindenkinek megfelelt minden.
Az Iparkamara kiváló minősítést adott az oktatási intézménynek.
A felhajtás oka, hogy február 22-re tűzték ki a Tanműhely avatását. 2001-ben.
Amilyen csendben elkezdődött a tanév, azt hittem, hogy az égvilágon senki nem tud rólunk.
Rosszul tudtam.
Ezt bizonyítja, hogy kik voltak a Tanműhely avatóünnepségén.
Mivel vasutas vagyok és az iskola is vasutasokat volt hívatott képezni, először a vasút képviselőit említem.
Az ünnepség |
Itt volt Kukely Márton a MÁV vezérigazgatója, aki szép beszédet is mondott, melyben kiemelte a MÁV és a GySEV együttműködését abban, hogy mintegy 60 milliós ráfordítással a 21. század elvárásainak megfelelő, korszerű tanműhelyt hozzanak létre.
Péter
Mihály a szakterületet felügyelő vezérigazgató helyettes elmondta, hogy a MÁV
Rt tizennyolc hasonló tanműhelyében a
2000/2001-es tanévben több, mint 2700
tanuló gyakorlati kiképzéséről gondoskodnak.
Megjegyzem,
hogy ma, 10 év múlva a tanulók száma nem csak megtizedelve lett, hanem jó, ha
tizedrésze megvan ennek a létszámnak.
(De lehet, hogy túlzok).
A
GySEV Rt képviselői is magas szinten képviselték magukat.
Az akkori vezérigazgatón, dr. Berényi Jánoson kívül, dr. Józan Tibor vasútigazgató, Hende József oktatási előadó, a soproni és a csornai állomások főnökei.
A MÁV igazgatóságról Montvainé Pápai Jolán, Szabó András (egykori győri állomásfőnök), Vizsy Ferenc volt jelen.
A Baross Gábor Oktatási Központot (BGOK) az igazgató Bartos Géza, a helyettese Keszmann János, valamint az Északi Tanműhely tanműhelyvezetője Matkó Ottó is képviselte..
Matkó úr egyben a győri oktatási kabinet tanműhelyvezetője is lett.
Vagyis a közvetlen főnököm.
A MÁV Rt-t a fentieken kívül számtalan vezéregyéniség is képviselte, mint az erőforrás-fejlesztési osztályvezető, Gyuricza Gyula, (akivel együtt szereztem a műszaki tanári diplomát, és aki felhívta a figyelmemet, arra a lehetőségre, hogy ide jöhetek tanítani.),
Az akkori vezérigazgatón, dr. Berényi Jánoson kívül, dr. Józan Tibor vasútigazgató, Hende József oktatási előadó, a soproni és a csornai állomások főnökei.
A MÁV igazgatóságról Montvainé Pápai Jolán, Szabó András (egykori győri állomásfőnök), Vizsy Ferenc volt jelen.
A Baross Gábor Oktatási Központot (BGOK) az igazgató Bartos Géza, a helyettese Keszmann János, valamint az Északi Tanműhely tanműhelyvezetője Matkó Ottó is képviselte..
Matkó úr egyben a győri oktatási kabinet tanműhelyvezetője is lett.
Vagyis a közvetlen főnököm.
A MÁV Rt-t a fentieken kívül számtalan vezéregyéniség is képviselte, mint az erőforrás-fejlesztési osztályvezető, Gyuricza Gyula, (akivel együtt szereztem a műszaki tanári diplomát, és aki felhívta a figyelmemet, arra a lehetőségre, hogy ide jöhetek tanítani.),
Orosz
Károly főelőadó, (aki mindig németül akart velem beszélni, mondván, hogy ilyen
névvel, mármint az enyém, kell tudni németül - ilyen meggondolásból én mindig oroszul szóltam hozzá) ,
és Fenyvesi László Humánpolitikai főelőadó.
Hogy ezek a beosztások, rangok mit takartak, akkor sem tudtam, de még ma sem.
Biztosan szükség volt rájuk.
Hogy ezek a beosztások, rangok mit takartak, akkor sem tudtam, de még ma sem.
Biztosan szükség volt rájuk.
A polgármester |
A Bercsényi iskolát az igazgatónő, Varga Miklósné, a helyettese (az akkori) Pák Gyula, és az iskola gyakorlati oktatás vezetője Fehér Béla képviselte.
A megyei kereskedelmi és iparkamara részéről a titkár Nagy Attila és a szakképzési vezető dr. Kiss Lászlóné volt az ünnepségen.
A város részéről ott volt az ünnepségen Balogh József az akkori polgármester, Rimányiné Somogyi Szilvia a megyei munkaügyi központ igazgatója és Olaszi Imre a polgármesteri hivatal oktatási vezetője.
A Széchenyi Főiskolát a főigazgató Keresztes Péter és helyettese Bikás Ernő, a tanszékvezető Prileszki István és a főiskola tanárai Rixer Attila és Szabó Lajos képviselte.
Az avatásra eljött Kedves Ferenc, a győri állomás akkori főnöke is.
A
Főiskola egykori igazgatója dr. Kisbakonyi József is ott volt az avató
ünnepségen, de nem a főiskola képviseletében, hanem mint programozó vállalkozó,
aki a tanműhely szimulációs számítógépes
rendszerét kialakította,
programozta.
Az ünnepségen |
A „fejeseken” kívül részt vett az ünnepségen néhány szakoktató,
köztük én magam és későbbi kolléganőm, Deéné Nagy Teréz kereskedelmi
szakoktató, akivel már állomási
oktatóként is kollégák voltunk, sőt a
lakóhelyünk is, Győrújbaráton egymástól 100 méterre esett.
Rajtunk kívül az állomási szakoktatók, akik a tanulók szakmai gyakorlati képzését végezték,
Az árufuvaros Nagyné Fehér Zsuzsa, a pénztárfőnök helyettes, Joóné Kővári Julianna, és Péderiné Anci, aki nyugdíjazása előtt szintén kereskedelmi oktató és vizsgabiztos is volt.
Rajtunk kívül az állomási szakoktatók, akik a tanulók szakmai gyakorlati képzését végezték,
Az árufuvaros Nagyné Fehér Zsuzsa, a pénztárfőnök helyettes, Joóné Kővári Julianna, és Péderiné Anci, aki nyugdíjazása előtt szintén kereskedelmi oktató és vizsgabiztos is volt.
Az
ünnepi beszédeket az egyik nagyteremben
bonyolították le, ahol 30-40 fő kényelmesen elfért.
Az ünnepség után a másik nagytermet rendezték be állófogadásra, ahol „svédasztal” várta a vendégeket.
Az ünnepség után a másik nagytermet rendezték be állófogadásra, ahol „svédasztal” várta a vendégeket.
Iparkodtam
mindenkivel felvenni a kapcsolatot, gondolván, hogy a későbbiekben a jó
kapcsolat segíteni fogja a tanműhely
igényeinek kielégítését.
Ezek a kapcsolatok egy ideig gyümölcsözőek is voltak, hiszen a Főiskoláról a közlekedésmérnökök kijártak a mi „szimulációnkon” gyakorolni a vonatközlekedés szabályozását.
A GySEV igazgatóság - ellentétben MÁV-val - a soproni tanulmányi kirándulásokhoz „Szabadjegyet” biztosított.
A Vezérigazgatóságon ki tudtam járni, hogy a tanulóink - a szabályok szigorú betartásával persze - a mozdonyon utazhattak egy-egy szakaszon.
Az ünnepségre, valószínű, hogy az iskola igazgatónője, a győri Revita televíziót is meghívta.
Ők az ünnepség mozzanatairól filmet készítettek.
Sőt az ünnepség befejezése után olyan kérésük volt, hogy szeretnének az állomás területén is néhány filmkockát készíteni.
Ezek a kapcsolatok egy ideig gyümölcsözőek is voltak, hiszen a Főiskoláról a közlekedésmérnökök kijártak a mi „szimulációnkon” gyakorolni a vonatközlekedés szabályozását.
A GySEV igazgatóság - ellentétben MÁV-val - a soproni tanulmányi kirándulásokhoz „Szabadjegyet” biztosított.
A Vezérigazgatóságon ki tudtam járni, hogy a tanulóink - a szabályok szigorú betartásával persze - a mozdonyon utazhattak egy-egy szakaszon.
Az ünnepségre, valószínű, hogy az iskola igazgatónője, a győri Revita televíziót is meghívta.
Ők az ünnepség mozzanatairól filmet készítettek.
Sőt az ünnepség befejezése után olyan kérésük volt, hogy szeretnének az állomás területén is néhány filmkockát készíteni.
A BGOK-ból |
Egy kis nagyképűséggel mondhatom, hogy szerencséjük volt, hogy én is ott voltam.
Ezt azért mondom, mert ismét arra kell hivatkoznom, hogy a vasúton töltött addigi, több, mint 40 évem alatt elértem, hogy mindenki ismert, mindenkivel jó kapcsolatom volt.
Ezt arra használtam, hogy megkértem a rendelkezőt, bocsásson a rendelkezésünkre egy tolatómozdonyt, aminek éppen akkor nincs sürgős dolga.
Lementünk a (régi) Toronyig |
Nagyon szívesen megtette.
A tanulókkal és a tévésekkel megszálltuk a rendelkezésünkre bocsátott „bobót” és a szabályok nem szigorú betartásával, az operatőr a mozdony elején tartózkodva, végig sétáltunk az állomáson lépésben. A rendelkezővel a kapcsolatot a gépkísérő „tolató rádióján” keresztül tartottam.
Nagyon klassz képeket készítettek a személypályaudvartól a rendezőpályaudvarig és vissza.
Ilyen (de másik) Bobóval mentünk |
Az elkészült filmet egyszer láttam is.
El voltam magammal telve, mert a film végén a stáblistán szerepelt, hogy műszaki szakértő: Walter István mérnök-főtanácsos.
Legyezgette a hiúságomat.
Kár, hogy ezt a filmet azóta sem láttam. Az iskola sem tud róla, pedig a Revitások állítják, hogy nekiadták az iskolának.
Így aztán nem tudom bizonyítani, hogy szerepelek a stáblistán.
Annyi baj legyen.
A film helyett egy nagy csapat |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése