2016. március 23., szerda

Peronkakas 27. Ugratások

Már ezzel is lehetett betyárkodni


27.  Ugratások, tréfák

Ha képes vagy mindenben megtalálni a humort, akkor bármit túlélhetsz.
                                                                                                                       (Bill Cosby)

           Minden közösségben előfordul, hogy valakit kiszemelnek a többiek és a tréfák, viccek célpontjába helyeznek.
Előfordul, hogy az áldozat nem ugyanaz a személy, hanem alkalmanként változhat.
Ilyen alkalom lehet a házasságkötés, (gyermek  esetleg unoka) születés, de akár a szeretett foci csapat  veresége is.
Az 1960-70-es években még volt Vasúti rendőrség.  A  rendőr-örs  kinn volt az állomáson és egy-két vasúti rendőr mindig szolgálatban volt.  Nagyon sokszor segítettek a renitenskedők megfékezésében.
De állandó téma volt egymás ugratása, bosszantása is.
Postás



Rendőr










Ha a rendőr hallott egy viccet, úgy mesélte, mintha vasutasokkal történt volna.
 Persze  a vasutas ugyanezt a másik rendőrnek már úgy mondta, hogy a rendőrrel történt.
A rendőr  például a szakmákat úgy rangsorolta, hogy: rendőr, postás, vasutas.
A vasutas persze, hogy a sorrendet megfordította.
Postakocsi

A postásokkal is együtt dolgoztunk. Akkor még a posta a leveleket, csomagokat vasúton továbbította (egyéni véleményem, hogy a küldemények előbb célhoz értek, mint jelenleg).
A postásnak sem volt kitörő véleménye a vasutasokról, pedig ugyanazon a munkahelyen, ugyanolyan beosztásban dolgoztak ők is.
A forgalmi irodában a vonatra várva meséli a postás:  Van három fiam. Az egyiknek nagyon ügyes keze van, elküldöm asztalosnak,  a másik mindig a motorral babrál, autószerelőnek taníttatom.  A  harmadik egy kicsit lusta meg buta, azt elhozom a vasútra.
A menesztő tárcsával zavartuk ki a forgalmi irodából.
Persze az is igaz, hogy mi is mondtuk a postásra, miért kancsal?
Mert egyik szeme a levélen, a másik a házszámon!
Zajlott tehát az ugratás oda-vissza. Olyan azért nem történt, talán azért, mert nem volt rá adódó alkalom, mint amit a buszon szokott mesélni a Hollós Jóska (az idős barátiak emlékeznek rá), hogy a kollégái lehegesztették a talicskáját, amíg ő mással volt elfoglalva.
Nagyon sokszor úgy alakul, hogy a közösségben akad egy balek, akivel minden viccet, tréfát ki lehet próbálni. Nálunk is volt ilyen. Nem mondom a nevét, mert nem az a lényeg.
Vele művelték azt, hogy a kabátja hátuljára dróttal nyúllábat kötöttek. Így kerékpározott haza, ráadásul a Baross úton végig, hogy csóválta tekerés közben a nyúlfarkat, a járókelők nagy örömére.

Vele történt, hogy télen a vagonból szerzett jó minőségű sziléziai "Gomulka" szenet, amit azért vitt a szolgálati helyére, hogy jó meleget teremtsen, a ravasz kollégák kicserélték ugyanolyan fényes és darabos,  kátrányra.    Égett is, mint a zsír.
Csak hajnalban  vette észre, hogy  nem ég a tűz a kályhában. Utána még nagyon sokáig.
Ki kellett cserélni a tűzhely egész belsejét, mert beleolvadt a kátrány, ráadásul  olyan illata lett, hogy nem lehetett a bódéban megmaradni.
Az is vele esett meg, hogy ki kellett mennie a Rendező pályaudvar végére, valamiért. A kocsi-rendezők éppen akkor húztak ki egy kocsisort egy közeli vágányról.
Ilyen volt a meszes kocsi

Megkérte a tolatásvezetőt, hogy vigyék ki őt is a szerelvénnyel.  A tolatásvezető mutatta neki melyik kocsiba másszon fel.   Fel is kapaszkodott.  A nyavalyások azt viszont nem árulták el neki, hogy abban a kocsiban előtte darabos (oltatlan) meszet szállítottak, amit nem régen raktak ki.  De hamar észrevette, mert jól meg is rángatták a kocsisort, hogy hadd szálljon a mészpor. Az utazás után még egy hétig prüszkölt.
A következő eset is vele történt, bár az úgymond nem készakarva.
Kollégánk, aki mellesleg mindig szerelmes volt. Jelen pillanatban az egyik hangosbemondó kislányba, akinek előző este olvasta fel  a fiatal koromban írt szerelmes verseimet, amit elkért tőlem kölcsön. Persze nem árulta el, hogy azokat nem ő írta.
Ebben az időben bárcázó volt, akinek az a dolga, hogy az állomásra  érkező kocsikra különböző színű és feliratú bárcákat ragasszon, minek alapján a kocsi-rendezők a megfelelő vágányra tudták juttatni a vagonokat.
A bárcák ragasztásához csirizt használtak.
Ezt úgy készítették, hogy gesztenyeliszthez vizet öntöttek, jól elkeverték és kész.
Gesztenyelisztért, ha elfogyott, fel kellett menni az állomás túlsó végén lévő Szertárba.
Éppen elfogyott.  Kerékpárra ült és egy bádogdobozzal felnyargalt a Szertárba.
Megtöltötték a dobozát gesztenye liszttel és már tekert is vissza. 
Közben az eső szép csendesen megeredt.  Választhatott volna más útvonalat is, de ő vesztére a forgalmi iroda előtt hajtott el, mert a hangosbemondó kislány éppen a forgalmi ajtajában állt.  Ezt nem lehetett kihagyni.  Sportosan vette be a kanyart, de a bicikli megcsúszott a sínen  és ő ott hevert a kislány lábai előtt. Ez még nem lett volna baj. De a gesztenyeliszt zöme a  nyakába , ruhájára borult és ott  rövidesen csirizzé változott. (A posztózubbonyt el lehetett dobni, mert azt már kimosni nem lehetett)
El lehet képzelni, hogyan érezte magát. A kislány azonnal vette a lapot és megjegyezte:
Ejnye Laci,  idáig szerettem, de ezek után már nem. 
Ez rosszabbul esett, mint a csiriz.

A szőnyeg szélén!
Április elsején, amit a bolondok napjának neveznek, néhányan sok huncutsággal próbálkoztak.
Érdekes, hogy nagyon kevesen engedték magukat átverni. Mintha mindenki készült volna rá, hogy senkinek nem szabad elhinni semmit.
A Főnöknél is  megnövekedett  ezen a napon a forgalom, mert néhányan "bevették", hogy azonnal jelentkeznie kell a főnöknél. A főnök már azzal fogadta őket, hogy tudjátok milyen nap  van?
A legdurvább tréfa az volt, amikor a tolatásvezető egyik éjszakai szolgálatban, a mai szlengben szólva, "megszívatta" az álmos mozdonyvezetőt.
A "vezér" úr már este óta nagyon lagymatag volt. Kétszer-háromszor el kellett mondani egy-egy parancsot, mire hajlandó volt végrehajtani.  Hajnali fél három körül, amikor már mindenkit le tud teríteni az álmosság, a tolatásvezető szólt a  kocsi-rendezőjének, hogy menjenek be a bódéba pihenni.  A  mozdonyvezetőnek erről egy szót sem szóltak.
A mozdony "üres" volt, nem volt ráakasztva egyetlen kocsi sem.
Csak tolat, csak tolat....

A tolatásvezető a bódéból továbbra is szóval tartotta a mozdonyvezetőt a tolatórádión keresztül.

Adta a parancsokat: "Gyere előre!",   Megállsz!", " Húzzál vissza!",  "Lökd meg!",
"Betolsz a harmadikra!",  "Állj meg!",   "Húzzál vissza!".
Ez ment félórán keresztül.   A  mozdonyvezető csak jött-ment a mozdonnyal.
A Térfelvigyázó, váltókezelő,  kocsi-rendező  látva,  hogy a mozdonyvezető félálomban milyen szorgalmasan dolgozik, a röhögéstől a hasukat fogták és az utolsó csepp álmosság is kiment belőlük.
A mozdonyvezető még ma sem ismeri el, hogy vele ilyesmi megtörtént.
De a kollégák nagyon jól érezték magukat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése