2019. június 14., péntek

REJTÉLYES ESETEK 24. A "csejtei rém"!

                            
A grófnő

A „csejtei rém”  történetét nagyon sokan ismerjük.
Jómagam ezt a történelem tanáromnak kell, hogy megköszönjem, mert állítólag, nem minden iskolában beszéltek róla.
Ezt abból gondolom, hogy ezt az írásomat beküldtem a POET, amatőr irodalmi  könyvtár  oldalra, persze előtte már néhány versemet elfogadták és közzé tették, de ezt nem.
Elutasították arra hivatkozva, hogy olyanok szerepelnek benne, ami az irodalmi oldal fiatal résztvevőit illetlen irányba befolyásolná.
Hiába hivatkoztam arra, hogy ezt én már iskolában megismertem és egyáltalán nem tévelyegtem el tőle.
A híres törökverő „fekete bég” felesége, miután megözvegyült Nádasdy gróf felesége lett, akinek öt gyermeket szült.

Most a facebookra is felteszem, remélem nem botránkoztatok meg senkit! 
Báthory gróf



 Walter István

 Az özvegy kálváriája

Befolyásos család lányaként született
De leány csak tizenöt évig lehetett.
Ekkor hozzáadták egy nemes emberhez,
Akivel viszont nem sokat élhetett.
Férje hamarosan ment a csatatérre
Tizenöt éves háború hadvezére
Lett, ahol kiváló érdemeket szerzett.
Eközben elesett és a nő özvegy lett.

Ekkor kezdődött el a kálváriája,
Záporesőként hullt rá a nádor vádja.
Gyilkosság volt, amit felhozott ellene.
Pert azonban soha nem folytattak vele.
Ám ítélet nélkül is börtönbe zárták,                               
A csejtei kastély

Ahol a bűneit még gyarapították.
Levélben írta egy ellenlábas lelkész:
Hogy boszorkányság is terheli a lelkét,
Miszerint macskákat küldött a házába
Mégpedig az ő elpusztítására.
Ennyi is elég volt, hogy bűnösnek mondják.
Per alá viszont csak szolgálóit vonták.
Azok közül gyorsan hármat kivégeztek,
Negyediket örök fogságra ítéltek.
A szokásjog szerint megillette volna
Törvényes per lefolytatásának joga.

Vérben fürdik


Az özvegy ezt maga is kezdeményezte,
Kérése nem talált csak süket fülekre.
A nádor ezt azért húzta, halasztotta,
Mert szert akart tenni a hamis tanúkra.
Mert a tárgyaláshoz bizonyíték kellett.
Bárhogy iparkodott, elégséges nem lett.
Olyan történt, ami az ügyet lezárta.
És ez nem volt más, mint az özvegy halála.

A legenda viszont most már szárnyra kapott,
Állandóan új tétellel gazdagodott.
Szűzlányok vérében fürdőzött az özvegy,
Kínozta, azután meggyilkolta őket.
Egy jezsuita pap még olyat is ráfog,
Hogy bizony az ördöggel is cimborázott.
A híre elterjedt Európa szerte
A „népszerűsége”  Drakuláét verte.
Horror filmeknek lett gyakran szereplője.
Úgy mutatták be, hogy mindenki félt tőle.
Lejárató kampány olyan sikeres lett,
Amit a kitalálója sem tervezett.
Ha a nádor utódai nem halnak ki,
Talán még jogdíj is kijárhatna neki.
De, mi az alapja eme legendának?
Mi oka az özvegy kálváriájának?
Történt haláleset a nő udvarában,
Orvosnők voltak alkalmazásában.
Az ő sebészeti eljárásaikat
Tudatlanok kínzásokká torzítottak.
Támadást a nádor azért indította,
Mert szert akart tenni hatalmas vagyonra.
Ezért lett célpontja Báthori Erzsébet,
Akit úgy ismerünk, mint csejtei rémet.
Lady Drakula

Így tette őt tönkre egy gonosz koholmány
És emiatt lett szadista boszorkány.
Hogy mi lesz a köztudatra ható érzés?
Legenda vagy tények ?  Ez már egy más kérdés.

Akárhogy is történt, szomorú történet ez egy magára maradt özvegyről, akiről tudjuk: odaadóan gondoskodott szolgálóiról, iskolát működtetett, miközben szegény sorsú nőket és özvegyeket látott el. Persze, lehet, önzésből tette, hogy magához csalogassa áldozatait...

Csók István   Báthory Erzsébet


1 megjegyzés:

  1. Helló Mindenki, a nevem Safa El Sadat, 20 éve házas vagyok a férjemmel, és két fiam van, egy idősebb 16 és fiatalabb 11 év. A férjem nagyon szeretett, de egy olyan pontra jutott, amikor egy nővel foglalkozott, aki munkatársa. Soha nem képzeltem el, de valahogy megváltozott az én hozzáállása a hozzám és a gyerekekkel, a késői munkából eredő gondolkodásmód gondolta át az ügyet, még akkor is, ha március 20-án megünnepeltem az esküvőn. jubileumi nap, 15 nappal az esküvő évfordulója előtt bevallotta, hogy igen, hogy szexelte a munkatársaival. Az ágyamba hozta, amikor munkába mentem, ez azt jelenti, hogy az érzéseim teljesen értéktelenek voltak neki, a lelki állapotom tele van kínokkal, azt hiszem, nem tudom elfelejteni és helyreállítani a fájdalmat. ő és én soha nem akartam megcsinálni az erőszakkal, ő akar legyőzni engem, amikor elvált, azt mondta, hogy féltékeny a kapcsolatunkkal, és ő tönkretesz engem a férjem vételével. Meg kellett beszélnem egy barátommal, aki megkért, hogy találjak egy helyes varázslatot, először soha nem hittem ebben a Cast helyesírásban, de meg kell próbálnom, amíg nem találkoztam a PROPHET NOSA UGO e-mailben az interneten arról, hogy segített annyi embernek, hogy visszaszerezze és segítse a kapcsolat megteremtését és az emberek boldogságát a kapcsolatukban és más szellemi betegséggel kapcsolatos történetekben, és többet, elmagyaráztam a helyzetemet, és segített nekem néhány imát, néhány gyógynövényt és gyökerek és egy kis áldozat, amit tettem, és 7 napon belül visszatért, hogy bocsánatot kérjen, és ez csak egy csoda volt számomra, boldog vagyok ma, hogy segített, és büszkén mondhatom, hogy a férjem most újra velem van és most szerelmes belém, mint soha.
    Szüksége van segítségre a kapcsolatodban, mint például a férfit, feleséget, barátot, barátnőt, lottó nyerését, gyógynövénygyógyulást, HIV-t, STD-ket, asztmát, ízületi gyulladást, fibroidot, stroke-ot vagy bármilyen betegséget, spirituális problémát Az álláskeresés, a hozzászólóimnak, akik az életem kihívásaira vonatkozó segítséget igényelnek, kapcsolatba kell lépniük a PROPHET NOSA UGO-val, és örülök, hogy megtetted.

    E-mail: nosaugotemple@gmail.com
    WhatsApp: +34631686040
                          +17207992813

    VálaszTörlés